Dieren

Blijdorp

Maandag besloten we naar Blijdorp te gaan. We waren een beetje bang dat regen roet in het eten zou gooien omdat er een aantal buien waren voorspeld maar achteraf bleek het heerlijk weer te zijn. Heel de dag een heerlijk zonnetje maar niet te warm. Wat ook heel fijn was, was dat het zo rustig was in de dierentuin. Misschien hebben mensen zich toch laten afschrikken door het weerbericht.

Ik kocht meteen weer een abonnement voor dit jaar en mijn moeder kon gratis mee op een introducé kaartje. Zo’n jaarabonnement kost mij met de Rotterdampas maar 50 euro per jaar ( nu was hij trouwens nog goedkoper omdat ik ‘m vrij laat kocht ) en ik krijg dan ook nog eens drie introducébonnen ! Een normaal entreekaartje kost 15 euro dus ik zou wel gek zijn als ik het niet zou doen. Daar komt bij dat de kinderen en ik helemaal gek zijn op Blijdorp en we hier vast weer vaak te vinden zijn dit jaar.

Als eerste liepen we naar de schildpadden die we nu weer eens buiten zagen. Sinds ons bezoek aan Theo en Ria wil Rebecca zelf een schildpad al mag hij van haar wel iets minder groot zijn als de schildpadden in Blijdorp. Op het bord stond dat de schildpadden in Blijdorp nog ukkies zijn. Zie hier, één van de ukkies……

bl1.jpg

De prairyhondjes mogen we ook nooit overslaan. Hier is Rebecca ook bijna niet weg te krijgen ! Ze zijn ook zo schattig en ze pakken de grassprietjes uit je hand.

bl2.jpg

Het koffierondje was helemaal gratis met de ketelbinkies uit de Rotterdampas. Leuk toch ?

bl3.jpg

lunchpauze….

bl4.jpg

Of het door de daling van de temperatuur kwam waardoor ze meer energie hadden weet ik niet maar echt alle dieren waren met elkaar bezig. Gelukkig hebben Rebecca en Luuk het bij de apen gemist en zag het er bij de rest nog redelijk onschuldig uit. ;-))

Wat dacht je van zoenende papegaaien ? Een herrie dat ze maakten !! Kleine kinderen begonnen spontaan te huilen of zaten met hun vingers in hun oren.

bl5.jpg

Op de foto niet te zien maar ook de zeepaardjes konden niet van elkaar afblijven.

bl6.jpg

Bij de Varanen wilde de één wel ‘spelen’ maar de ander had geen zin. Toen de ander zijn ogen dicht deed beet de ander in zijn hoofd net zo lang tot hij aandacht kreeg.Dit ging zo een aardig tijdje door…

bl7.jpg

We hebben een heerlijke dag gehad, hebben alles gezien wat we wilden en zijn natuurlijk ook nog een tijd in de speeltuin geweest. Mijn moeder en ik op een bankje in het zonnetje, de kinderen in de Oewanja kinderjungle.

Standard

5 thoughts on “Blijdorp

  1. Ideaal temperatuurtje voor een dagje dierentuin. Enne…leuk zo al die dieren met elkaar bezig te zien. Orgineel hoor Kitty! 😉
    Best goedkoop zo’n jaarkaart joh! Die heb je er zo uit.

  2. Lang leve de dierentuin abbo’s!
    Dat doen wij ook ieder jaar. Je kunt een verloren uurtje op de zondagmiddag gaan, of de hele dag. Maar eruit heb je um zó!

  3. Hoi, hoi!

    Ik ben ff aan het bijlezen bij je……..heb eindelijk de tijd, hihihi. Alleen de rust…….ach, als ik niet de hele dag achter de pc zit is het niet zo heel erg.

    Blijdorp was dus erg geslaagd! Jullie hadden er ook goed weer bij!
    Enne………..zeker een “ukkie”, die schildpad. Pfffffff.
    De beessies waren dus door het koele weer weer helemaal actief, hihihihi.
    Gelukkig dat de kids niet zoveel gemerkt hebben. Hoe leg je dat nou weer uit?

    Die zoenende papegaaien is wel een erg mooie foto.

    Liefs Sandra

Leave a comment